Sveriges Skönaste Gård

VI VANN MED VÅRT
ÄPPELVEDSRÖKTA KALKONFLÄSK
& UTSEDD TILL
ÖSTERGÖTLANDS SKÖNASTE GÅRD
Juryns motivering med Carl Jan Granqvist i spetsen:

-En produkt med en extremt balanserad sälta med en viskös framtoning som fångar gomseglet med full vind.

Några frågor från Landshypotek
(Vinnarintervju när vi medverka i programmet Sveriges Skönaste Gårdar)


Berätta om er verksamhet?
- Vår gård har funnits inom familjen i flera generationer och utvecklats genom åren. Idag är huvudproduktionen kalkon med eget slakteri och chark där vi styckar kalkon hantverksmässigt efter kundens önskemål. Men vi bedriver även stuguthyrning, skogsbruk, jordbruk, lamm/nötproduktion.

Hur sker produktutvecklingen?
- Framförallt är det kundernas respons som driver produktutvecklingen.
Feedback kommer direkt från kunden, genom restauranger som beställer mer utifrån vad kunderna gillar och
butikerna som beställer mer utifrån det som säljer bra. Det blir ett direkt kvitto på vad
som går hem. Utöver detta studerar vi givetvis marknaden och influeras av trender.
Det är en ständig utveckling med att testa nyheter, att ta sig framåt och inte
stanna upp.

Hur sker försäljning och marknadsföring?
- Vi är ett starkt varumärke i närområdet och marknadsföringen sker till stor del genom
exponeringen i butiker och genom våra egna kunder och kontakter.

Vad är era bästa tips för att bli en framgångsrik entreprenör på landsbygden?
- Det absolut viktigaste är det personliga engagemanget. Man måste verkligen brinna för det
man gör och tro på sin grej. Det är mycket hårt arbete att driva en gård, men samtidigt är
det oerhört roligt att jobba för sig själv. Vi känner oss själva verkligen som ambassadörer för kalkon nu och det roligaste är när kunderna kommer med direkt positiv feedback och när satsningar bär frukt. Då känner vi att vi lyckats!

Vad är framgång för er?
- Precis som ovan nämnt, så är ett mått på framgång framförallt den direkta responsen
från kunden. Sen är det också en framgång när vi genomfört en förbättring som vi länge
drömt om och planerat för. Då känner vi oss nöjda med vår insats, men därmed inte sagt
att vi slår oss till ro. Vi fortsätter med nya utmaningar och sätter nya mål för att ständigt
vidareutvecklas.


Stort TACK till våra sponsorer.

BRADLEY 

KRAMTEX

OBH Nordica AB

TORNBY POTATIS

YAKOB RAM & REKLAM (Snabba, serviceinriktade, och kvalité) 
www.ramochreklam.se/ 
Copyright 2014. DANIEL & MINIRE HILDEBRANDT